Waiheke island

7 november 2017 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

Met de hoponhopoff-bus kan je op Waiheke een “winetour” afwerken...maar wij trekken te voet op ontdekking.  Om ons toch een beetje op weg te helpen, starten we met liften en na een paar minuten pikt een vriendelijke dame ons al op.  Ze bevestigt dat liften very done is op Waiheke, dus de informatie die we gekregen hadden klopt...oef!  Ze zet ons af aan een kruispunt waar we makkelijke een 2de lift te pakken krijgen...op de achterbank 2 witte terriërs: we don’t mind!  Dan op weg door een mooi bos, een stuk langs de kust waar we de endangered NZ dotterel spotten,  om na een poosje uit te komen bovenop de heuvel bij winery Batch.  Daar nemen we gelijk de lunch, een etagère with fair NZ food with a little twist and a glass of bubbels.   Zie foto...njammie!  En het zicht over de wijnvelden aan de ene kant en aan de andere kant over de zee tot Auckland is prachtig.  Om het compleet te maken nemen we er een winetasting bij.  De zon schijnt volop, maar er staat een stevige wind bovenop de heuvel, dus nemen we enkel het dessert buiten.  Daarna verder op wandel langs een aantal andere wijndomeintjes, nog een proeverij bij Tantalus en zo verder naar Palm Heigths.  En zo hebben we er een stevige dagtocht op zitten.  Voor ‘s nachts wordt er storm voorspeld...en stormen doet het!