Naar Turangi, via Hobbiton

11 november 2017 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we terug af het schiereiland Coromandel, naar Turangi, zo een 300 km verder...maar we maken een tussenstop op een van de filmsets van The Lord of the Rings/ The Hobbit, Hobbiton.  De zon komt af en toe piepen, maar er staat veel wind, dus warme kleren aan vandaag. Het heerlijke lenteweer is even zoek, ook al ziet het landschap er heel lenterig uit met bermen bezaaid met margrieten, brem in volle bloei en weiden met boterbloemen. Het is een drukte van jewelste bij Hobbiton en een hele organisatie met bussen en tijdslots.  Alle nationaliteiten zien we er rondlopen, voor sommigen is het net een modeshow, voor anderen “dagtrippen van het 1ste uur”.  Wij hebben de toer van 12u geboekt, dus hop mee op de bus en op weg want het 1200 m2 grote Hobbiton ligt achter de heuvels.  Dit is echt NZ uit de boekskes, grasgroene heuvels waar heel wat schapen op grazen. Op de bus het nodige gevoel voor drama, stukjes uit de filmen, filmmuziek...we zijn direct in de juiste sfeer.  De huisjes zijn echt zoals in de film ... alleen zijn het eigenlijk enkel “geveltjes” waar niets achter zit.  Je waant je  toch echt in de Shire!  Juist de herberg, “The Green Dragon” is ingericht als een echte herberg en we krijgen er om de tour af te ronden een glas bier in een stenen beker.  Alles is georchestreerd, we moeten in groep blijven, krijgen wel tijd voor foto’s en bij heel wat huisjes vertelt de gidse een verhaal uit de film.  Het was dikwijls lachen want ze had heel wat relativeringsvermogen.  Uiteindelijk hebben we zo en 1,5u in het dorpje doorgebracht.  Wij zijn weer helemaal klaar om de filmmarathon te zien!

1. Anne & Dirk:
    12 november 2017
    Cool! Jullie zien er goed uit!